firearmstands.com
Karban kell tartani a szövegeket a kényszerpihenő alatt? FA: Nem tudom, általában a színészagy hogyan működik, de az enyém olyan, hogy amiről tudom, hogy még kell, az ott is marad a fejemben. Amit viszont levettünk, az heteken belül nyomtalanul eltűnik. Kivétel ez alól a nőNYUGAT, amit most is el tudnék mondani végig, szinte hibátlanul. Szerintem mindnyájan, akik játszottunk benne, így vagyunk vele, annyira belénk égett, annyira szerelmetes előadás volt. MN: Ha azt mondanák, holnap nyit a színház, akkor Gertrúd, Vizyné és a többiek gond nélkül előjönnének? FA: Abszolút. Természetesen át kell majd nézni a szöveget. Az "aludjunk rá egyet" gyakorlata nálam jól működik, ezért én mindig az előadást megelőző este szeretem ezt a felidézést. Ezzel természetesen még nem a szerep van kész, csak a szöveg. Nevezzük konyhakész állapotnak. ( Interjúnk eredetileg a Magyar Narancs hetilap 2020. május 28-i számában jelent meg, most újraközöljük teljes terjedelmében online is. )
Kiderül, hogy van egy bátyja, aki a hagyaték mintegy hárommillió dollárnyi részét kapja. Charlie egy intézetben talál rá az autista és Savant-szindrómás Raymondra, s magával viszi őt annak reményében, hogy megszerezheti a bátyja számára értéktelen vagyont mint Raymond gyámja. Raymond csak sportalsót hajlandó viselni, kívülről tudja Shakespeare összes művét, fél a repüléstől, 23. 00-kor mindig le kell feküdnie és zseniális fejszámoló. Közös útjuk során Charlie sok újat tanul, de gyakran összetűzésbe keveredik Raymonddal. Nehéz neki legyőznie a türelmetlenségét, amit a mániákus bátyja okoz az út során, ám a történet végére Charlie őszintén megszereti Raymondot, s lassanként megtanul együtt élni bátyja fogyatékosságával és különc szokásaival, s már nem is érdekli a három millió dolláros örökség megszerzése. Itt a vége a cselekmény részletezésének!